سایت “عصیان” جار زد

توسط جار

اولین سایتی که جار را معرفی کرد، “عصیان” (نیما اکبرپور) بود.

سایتی که صفحه نخست روزنامه‌ها را «جار» می‌زند
اگه یه سری بزنید به جلوی باجه‌های فروش مطبوعات، افرادی رو می‌بینید که دارن صغحه اول روزنامه‌ها رو مطالعه می‌کنند. این یکی از کم‌خرج‌ترین روش‌های مطالعه محسوب می‌شه. از طرفی آدم می‌تونه با خوندن تیترهای روزنامه‌های مختلف از دیدگاه‌های مختلف مطلع بشه.

البته همیشه که نمی‌شه رفت جلوی باجه‌ها ایستاد. خیلی وقت‌ها هم روزنامه‌ها تموم شدن. گاهی هم بعضی از باجه‌ها همه روزنامه‌ها رو ندارند. اینجاست که سایت جار به درد می‌خوره.

چنین ایده‌ای البته قبلاً اجرا شده و معروف‌ترین نمونه خارجیش سایت نیوزیوم  Newseum هست که روی جلد ۸۰۰ روزنامه از سراسر دنیا رو روی سایت قرار می‌ده.

سایت جار هم صفحه اول روزنامه‌ها رو یک جا جمع‌آوری می‌کنه و در یک چینش منظم و مرتب در اختیارتون می‌ذاره. روزنامه‌ها دسته‌بندی دارند و بر اساس موضوع می‌شه در بخش‌های جداگانه دیدشون. سایت بایگانی مرتبی هم داره که بر اساس تاریخ می‌تونید، روزنامه‌ها رو پیدا کنید.

گوشه سمت راست و بالای سایت می‌شه شیوه‌های مختلف مشاهده رو انتخاب کرد یا دکمه اجرا رو زد تا به صورت اسلاید شو روزنامه‌ها به نمایش در بیان. در عین حال می‌شه زمان وقفه روی هر روزنامه رو هم تنظیم کرد.

از قرار معلوم امکان این رو پیش‌بینی کردند که بشه از راه ایمیل هم محتوا رو مطالعه کرد یا بشه صفحه اول روزنامه‌ها رو توی سایت خودتون هم درج کنید اما این دو امکان هنوز فعال نیستند. گزینه‌های دیگه سایت هم کار نمی‌کنن. برای سایت امکان نام‌نویسی هم فراهم شده اما با نام‌نویسی هم امکان تازه‌ای براتون فراهم نمی‌شه.

برای این سایت اپلیکیشن اندرویدی هم هست که البته فقط از روی سایت خودشون قابل دریافته نه از روی اندروید مارکت.

طبیعتاً انتظار می‌ره برای سکوهای دیگه موبایل هم اپلیکیشنش منتشر بشه و البته خیلی خوب می‌شد اگه هر روزنامه رو به سایتش لینک کنند تا اگه کسی علاقمند بود، بیشتر مطالعه کنه.